15 Nisan 2015 Çarşamba

ÇİLEK MASKESİ


Bugün pazarlarda manavlarda artık yerini alan çileği ilk kez yerken; kendi kendime neden maskesini yapıp da sürmeyeyim dedim.. ve mutfağa doğru yol aldım..
bilenler bilir cilt bakımına ilgim var ve elimden geldiğince doğal, her evde bulunan ürünlerle maskeler uyguluyorum ve paylaşıyorum.. bir konuya da açıklık getirmek istiyorum ben dermatolog değilim bitki uzmanı da değilim.. sadece kendimde deneyip memnun kaldığım maskeleri sizlerle paylaşıyorum.. :)
vücudumuza o kadar çok faydası var ki çileğin saymakla bitmeyen cinsten şimdi onları saymıcam tabi.. :) en önemlisi antioksidan etkisi tabi.. gençlik iksiri.. :) sırf bu sebepten bile cilt için maske olmaya aday kendileri.. :)
 madem vücuda bu kadar faydası var dedim ve cildime de uyguladım..
gerçekten ilk sürdüğüm andan itibaren böyle bir ferahlık ve arınma hissi sarıyor insanı.. :)
Çilekle yapılan cilt maskeleri cildin yıpranmış ve ölü hücrelerin biriktiği en üst tabakasının soyulmasına yardımcı olarak peeling etkisi yaratır. Ayrıca maske sonrası hava kirliği, toz gibi kötü çevre koşullarının cildimizde yarattığı etkilere karşı koruma sağlar.içerisinde mısır unu olmasından sebep peeling etkisi de var bu maskenin , yoğurt var birde o da nem dengesini sağlıyor.. her cilt tipi rahatlıkla uygulayabilir..
Dikkat edilmesi gereken tek nokta çileğe alerjiniz varsa kesinlikle uygulamayın..

Mısır Unu ve Çilekle Hazırlanan Maske

3-4 tane iyice yıkanmış çileği ezin, benim minik bir rendem vardı onun en küçük kısmıyla rendeledim pek pütür kalmadı. 

1 tatlı kaşığı yoğurdu (susuz olacak) ve yine 1 çorba kaşığı mısır ununu ve çilek püresini bir kaseye koyun ve kıvamına gelinceye kadar iyice karıştırın. Bu aşamada çileklerin iyice ezilmiş ve suyunun çıkmış olması gerekiyor.
 

Hafifçe yoğunlaşan karışımı yüzünüze uygulayın ve etkisini göstermesi için 30 dakika bekleyin. Daha sonra ılık suyla maskeyi yüzünüzden temizleyin. ve buz gezdirin. 
 

Dikkat: Çilek cilt için faydalı bir doğal maske olarak kullanılsa da bu durum çilek alerjisi olanlar için geçerli değil. Eğer çileğe alerjiniz varsa cildinizde tahriş ve kızarıklıklar olacaktır.
Çileğin içeriğindeki asit gözlerinizi yakabilir. Bu yüzden eğer gözle temas ederse hemen bol suyla yıkamalısınız.
Çilek Maskesinin Cilde Faydaları 
Cilt Koruyucu: Çilek yüksek miktarda antioksidan barındırır. Antioksidanlar cildinizi serbest radikallerin verdiği hasarlardan koruyarak cilt yaşlanması ve kırışıklık oluşumunu önler/geciktirir. 
Yağ Kontrolü: Çilek yağlı cilt ile savaşarak cildinizi derinlemesine temizlemeye yardımcı olur. Hücre Yenilemesi: İçerdiği folik asit ile hücre yenilemesini hızlandırıp cildinizi gençleştirmeye yardımcı olur.
 Cilt Parlaklığı: Pırıl pırıl ve canlı bir cilt, dış yıpratıcı etkiler ve stres ile git gide daha ulaşılmaz bir hale gelmekte. Çilek, cildinize sahip olduğu doğal parlaklığı ve canlılığı kazandırmaya yardımcı olur. 
C Vitamini: İçerdiği C vitamini ile cildinize adeta bir koruyucu kalkan açarak cilt güzelliğinizin korunmasına yardımcı olur. 
Temizleyici: Çilek, ciltten fazla yağı temizlediği gibi aynı zamanda akne ve sivilce oluşumunun nedenlerini cilt temizleyici özelliğiyle ortadan kaldırmaya yardımcı olur. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder